30 Ocak 2012 Pazartesi

GIDA TERÖRÜ NEDİR NASIL ÖNLENİR?

HER YERDE GIDA TERÖRÜ VAR AMA GÖREN YOK…

09 Aralık 2011, 12:50
Orhan SUAT

Değerli Frekans okurlarım biliyorum ki şimdi bazı sahtekarlar bana kızacak sana mı kaldı memleketin halini düzeltmek diyeceklerdir. Benim zaten doğru olan esnafa lafım yoktur sadece yamuk ve sahtekar olanları uyarmak adına yazıyorum.Çoğu zaman medyada, internet ortamlarında, vatandaş olarak bizleri üzen ve maalesef gıda terörü olarak adlandırılabilecek kadar vahim, gıda raporları ile karşılaşıyoruz. Özelliklede usta Gazeteci ve Televizyoncu Uğur Dündar’ın yaptığı programlarında beler gösterdiğini herkes biliyor.Son olarak Gıda ve Tarım Bakanlığının hazırladığı gıda raporu sonuçları adeta insanın kanını donduracak nitelikte. Yediğimiz, içtiğimiz her şeyi kapsayan ve medyada yeterince yer alan bu raporun detayına girmek istemiyorum, ancak benim burada merak ettiğim halkımız gıda terörü hakkında yeterince duyarlımı.Tükettikleri ürünleri sorguluyor mu, örneğin bakkal-market vs alış veriş için gittiğinde, ürünlerin içerisindeki katkı maddelerini okuyor mu, yada sadece kodları yazılan bu maddelerin ne anlama geldiğini üreticilere soruyor mu? O an içinde bulundukları, gıda tüketilen mekanlarda (fırın pastahane, çorbacı köfteci özellikle çiğ köfteci lahmacuncu lokanta balıkçı kasap manav vsde) önlerine getirilen gıdaların yemeklerin içeceklerin sorgulamalarını yapıyor mu? Üreticiye kullandığı malzemeler hakkında soru soruyor mu?. Sofralarımıza gelen ve tükettiğimiz gıdaların, üretim öncesi ve üretimi aşamasında, tarlalarda, seralarda vs, çalışan işçiler patronlarına kullandıkları hormon-katkı maddelerinin kanserojen etkileri hakkında soru soruyorlar mı? Ulusal ve yerel Medya ya da seslenmek istiyorum, sizler reklamını yaptığınız ürünlerin içeriklerini, tarladan sofraya, fabrikadan markete kadar, araştırma veya sorgulama ihtiyacı hissediyor musunuz? Gıda terörünün halkalarını daha da örneklemek mümkün, ancak birazda çözümlerden bahsetmek istiyorum. Aslında çözüm önerimin merkezini makalemin başlığına koydum, burada biraz detayına girmek istiyorum. Bana göre gıda terörünün çözümü, herkesin doğal beslenme uzmanları olması. Peki bu nasıl olacak ? İnsanlar nasıl doğal beslenme uzmanları olacak. Hemen aklımıza gelen birkaç pratik çözüm önerilerimizi, burada sıralamak istiyorum:

Devlet vatandaşlarını eğitecek ve bireysel uyandırma zemini oluşturacak Üniversiteler, Toplum Sağlığı Merkezleri, İlgili bakanlıklar, Valiliklere bağlı MEB Halk Eğitim Merkezleri kanalıyla tüm yurtta düzenleyecekleri haftalık veya üç günlük devreler halinde kurslar seminerler konferanslar, toplantılar sonucunda verecekleri belgelerle yine tüm medyada günlük spot- kısa akılda kalıcı pratik tavsiyeler içeren programlar, vs). Eğitilen vatandaşlara mutlaka özel kimlik belgeleri düzenlenecek ve bu kişilere ‘Fahri Gıda Denetim Müfettişi’ benzeri bir sıfat verilerek, adeta gönüllü toplum sağlığı zabıtalığı sistemi kurulacak.Zaman zaman yapılan denetimlerde “Bu esnafın Gıda Sağlığına uyduğu görülmüştür.ürünü tavsiye edilir” denir yada “uygun olmadığından tavsiye edilmez” diye bir belge asması istenir.

Ülkemiz ilerleyen yıllarda Avrupa Birliğine girecek deniliyor biz daha Gıda Terörünü çözemezsek Avrupa birliği bizi nasıl ve neden alsın.Bu konuda maalesef tüm ülkemizde ve hatta şehrimizde bugüne kadar Gıda denetimi yapıldığına tanık olmadım.Acaba Kasaplarda bu kadar pahalı olan etin yerine neler satılıyor bilen var mı?Lokantalar aşevleri hatta son zamanlarda pıtırak gibi her köşebaşında açılan kokudan yanından geçilmeyen inek memesi katılmış “Tavuk Dönerciler” acaba ne eti kullanıyorlar biliyormu? Pazarlarda marketlerde satılan tarihi geçmiş yüzlerce gıda maddesini acaba ne yapıyorlar? Şehrimizde bulunan yüzlerce gıda satan işleyen işyerinde ben bugüne kadar “Zabıta” adına veya “Sağlık Bakanlığı” yada “Gıda Tarım Bakanlığı” adına yapılan hiçbir denetim duymadım görmedim.Pastaneler de Fırınlar da Gıda Üretimi yapılan her türlü yerde acaba hijyen kurallarına ne derece uyuluyor fareler cirit atıyormu ? Çalışanların sağlık karneleri ciddi olarak denetleniyor mu yoksa göstermelik mi yapılıyor? Memlekette her yerde fırın var tamam olsunda suyu nerden alır kuyudan mı çünkü fırıncılık su ile un işidir?

Her yerde olduğu gibi maalesef İlçemizde de çok büyük Gıda terörü vardır.Yerel Basında gün geçmiyor ki At eti kesen ve satan kasaplar kokmuş balık satan balıkçılar eksik ve fare boklu ekmek satan fırınlar kirli paslı bodrumda gıda üretimi yapan pastahaneler hastalık saçan kahvehaneler halka günü geçmiş gıda satan AVM ler haberi olmasın ama maalesef her alanda olduğu gibi nemelazımcı kafalar bunu görmemezlikten gelmekte halkımızda şikayet konusunda Avrupa’da olduğu gibi değil de tamamen isteksiz ve yetersiz olduğundan bu konular bazen gün yüzüne çıksa da kapatılıp arkası aranmadığından bu işi yapanlar diledikleri gibi at oynatmaya ve halkımızın sağlığı ile oynamaya devam etmektedirler.Biz gerçekleri yazsak ne yazacak adamlar o kadar profesyonel olmuşlar ki utanmazlık ahlaksızlık yalancılık düzenbazlık meslek olmuştur.Ama artık uyanma zamanı gelmiştir Almanya’da olduğu gibi Halk olarak bunu yapanlara ve onlara göz yumanlara karşı çıkmak şikayetçi olmak zamanıdır.Lütfen her konuda suç duyurunuzu İl ve İlçe Tarım Müdürlüklerinde “Alo GIDA” telefonuna yapınız derim.


Hiç yorum yok: